Prima pagină » Cum să meditezi – sfaturi și tehnici pentru începători

Cum să meditezi – sfaturi și tehnici pentru începători

  • Mihai 
Cum sa meditezi cea mai simpla meditatie ghidata

“Secretul pentru a ajunge departe este să începi.“

                                                              -Mark Twain

          În timp ce citești aceste rânduri, observă felul în care inspiri. Inspiră, apoi expiră profund și lasă tot aerul să se elibereze din plămâni. Trage iar aer în piept, apoi expiră și acordă-ți un moment de bucurie.

Bucură-te pentru că te afli aici și pentru că ești pregătit/ă să afli cum să îți acorzi mai multă grijă, echilibru și fericire!

Permite-mi să te felicit pentru că simpla ta decizie de a învăța cum să meditezi te aduce cu un pas mai aproape de varianta ta cea mai bună!

Există multiple tehnici de meditație și metode de meditație, începerea acestei practici poate părea dificilă, însă odată ce parcurgi acest articol vei fi mult mai încrezător/încrezătoare și te vei simți pregătit/ă să începi imediat.

Vei avea mai multă claritate.

Pentru început, aș dori să îți ofer câteva sfaturi pentru meditație:

  1. Rămâi perseverent/ă – odată ce ai luat decizia de a începe practicarea meditației, fii hotărât/ă și continuă această practică chiar și atunci când ți se pare greu sau nu ai chef. Momentele provocatoare sunt cele care ne învață de fapt profunzimea și importanța meditației.
  2. Nu căuta locul potrivit – tindem să credem că este nevoie de un loc special amenajat, o anumită parte a zilei, un anumit interval de timp pentru a practica meditația în mod corect. Într-adevăr aceste lucruri pot fi necesare la început, atunci când dorești să formezi un obicei din practicarea meditației. Odată ce aceasta face deja parte din rutina ta, vei vedea că poți medita oriunde, oricând, fără să te întrebi “cum să meditez correct?”. Vei ști că meditezi corect atunci când te simți prezent/ă și conectat/ă.
  3. Găsește tehnica potrivită ție – există nenumărate tehnici de meditație pentru începători, însă fiecare tehnică are același scop – acela de a te aduce într-o stare de pace și de prezență. Chiar dacă îți dorești să găsești cea mai potrivită tehnică de meditație pentru începători din prima, acordă o șansă mai multor tehnici, deoarece așa vei ajunge să practice meditația într-un mod personalizat și care ți se potrivește. Încearcă o tehnică nouă pe săptămână, și descoperă care variantă te ajută cel mai mult!
  4. Fii blând/ă cu tine însuți – meditația nu este mereu o practică ușoară, de aceea ai nevoie să îți acorzi timp. Probabil îți dorești să poți medita 30-40 de minute, însă fiind la început vei realiza că nu te poți concentra atât de mult iar gândurile care îți distrag atenția apar foarte ușor. Este în regulă! Nu încerca să blochezi gândurile care apar, deoarece acest lucru va creea și mai multă rezistență. Observă gândurile și lasă-le să treacă. Să ne imaginăm că ai început să meditezi și a apărut un gând nedorit. Începe să observe gândul prin următoarele întrebări:
  • De unde a venit acest gând?
  • Poate este un gând important, dar nu îl pot rezolva după ce meditez?
  • Interesant gând, dar nu mai bine mă concentrez acum pe respirație?
  1. Ai încredere! – indiferent care este motivația ta de a începe să practici meditația, ai încredere în proces deoarece simpla ta prezență și conștiință te va învăța tot ce trebuie să știi.
  2. Renunță la semnele de întrebare- la început mintea ta poate fi plină de întrebări îndoielnice precum “Cum să meditez corect? , Care tehnică mi se potrivește? Dacă nu fac bine ceea ce fac? Dacă nu va avea niciun rezultat?” . Observă te rog cu blândețe aceste gânduri, apoi uită-le! Ai încredere în tine și în faptul că poți face acest lucru, tocmai din simplul fapt că ai decis în mod conștient să practici meditația. Sfatul meu este să începi cu meditații ghidate, deoarece ele îți vor oferi siguranța și ușurința de a medita.

 

Care sunt beneficiile aduse de meditatie?

  1. FIZIC – Eliberează emisferele cerebrale, lucru care îți permite să accesezi CONȘTIENT unde cerebrale de tip alfa, theta, delta și gama. Pe lângă asta, te ajută să îți relaxezi întregul corp, ceea ce reduce stresul și încordarea.
  2. MENTAL – Poți să îți accesezi subconștientul și să înțelegi lucruri care până acum îți erau ascunse. Fiind într-o stare de prezență, vei putea lua decizii mult mai clare și te vei simți mult mai concentrat și deschis.
  3. SPIRITUAL – Ajungi să-L cunoști pe Dumnezeu și trăiești în Vibrația Superioară. Vei prinde mai multă încredere în viață, lucru care te va face să te simți mult mai liber/ă și înrezător/încrezătoare.
  4. Pe lângă asta, există o serie de beneficii generale ale meditației:
  • O viață mai sănătoasă și mai puțin stresantă
  • Eliberarea de traume și nesiguranță
  • Creșterea încrederii în sine și în puterea de decizie
  • Eliberarea de vicii și nesiguranțe
  • Vindecă atât organismul cât și starea mentală și psihică
  • Crește nivelul de conștiință și prezență
  • Ajungi sa intelegi mai bine cine esti cu adevarat
  • Te ajută să ai relații armonioase atât cu cei din jur cât și cu tine însuți
  • Te învață să te iubești mai mult și să ai mai multă încredere în propria persoană
  • Contribuie la împlinirea dorințelor
  • Aduce abundență in viața ta (sub toate formele: materialî, spirituală, energetică, emoțională)

 

Cum practicăm meditația?

În funcție de tipologia noastră (Vizual, Auditiv, Kinestezic sau Intuitiv) folosim și o tehnică de meditație corespunzătoare.

Suntem diferiți! Iar acest lucru e minunat, dar asta înseamnă că este important să practicăm ceva care este în natura noastră.

Unele persoane sunt contemplative, altele au nevoie de mici exerciții fizice înainte de meditație sau sunt oameni care meditează cu mantre sau sunete din natură.

Toate variantele sunt bune!

Indiferent de tipologia ta, ai nevoie de un spațiu (de preferat în care să meditezi.

Asigură-te că nu ești deranjat în timpul meditației și că parcurgi timpul stabilit. Da, te poți aștepta la diferite sunete sau furnicături care îți pot distrage atenția. Dar odată ce îți găsești stabilitatea în meditație, zgomotele și distragerile de

orice fel vor avea un impact mult mai mic.

Este important să dai dovadă de perseverență și să dansezi cu aceste evenimente care apar. Nu încerca să te lupți cu ele, pentru că asta poate declanșa la nivel subtil un război.

Dar înainte de a intra în starea de meditație, mai ai de făcut un pas:

“Ai negociat prima oară cu tine?”

Ai luat o decizia că vrei să meditezi?

Sigur?!

Așadar, simpla ta decizie conștientă este suficientă pentru a începe să meditezi și să te bucuri de beneficiile meditației!

 

Care sunt tehnicile de meditație recomandate pentru începatori?

  • Alege meditațiile ghidate – ele te vor ajuta să devii mai prezent și relaxat într-un mod foarte simplu și ușor (vezi recomandările pentru meditație Vibrații Înalte).
  • Alege o poziție de meditație – găsește poziția în care te simți cel/cea mai realxat/ă. Dacă observi că nu poți sta în poziție lotus pentru mult timp, sau dacă îți amorțește spatele/corpul, este în regulă. Începe prin a-ți sprijini spatele sau cu o pernă dedesubt, până îți crești rezistența.
  • Alege un loc confortabil – meditația este un proces plăcut și relaxant, așadar asigură-te că ai parte de un loc cât se poate de confortabil.
  • Practica respirației – cea mai simplă formă de meditație și de relaxare este respirația abdominală. Beneficiile asupra organismului au fost dovedite științific, așadar este suficient să exersezi un pattern de respirație diafragmatică pentru a deveni mai prezent și relaxat.
  • Ascultă muzică relaxantă – o altă tehnică de meditație pentru începători este muzica binaurală sau frecvențele. Acestea te ajută să intri într-o stare profundă de relaxare și să îți calmezi atât mintea cât și corpul (vezi recomandările pentru meditație Vibrații Înalte).
  • Bucură-te de proces! – fii mândru/mândră de tine pentru că ai luat această decizie de a practica meditația și bucură-te de procesul care te aduce către varianta ta cea mai bună.

 

Te felicit pentru parcurgerea acestui articol, și fii sifur/ă că ești pregătit/ă pentru practicarea meditației și că te afli pe drumul potrivit ție!

Ai încredere în propria decizie de a găsi pacea, fericirea și echilibrul, și începe să meditezi chiar aici și acum!

Îți doresc să ai o călătorie minunată către propriul Suflet!

         

Recomandări pentru meditație de la Vibrații Întalte:

  1. Meditația prin muzică :

https://www.youtube.com/watch?v=u6_LUhfJCWM

  1. Meditații ghidate

https://www.youtube.com/watch?v=KtKhzmVLPfQ&list=PLp_AweFWUPv7K_b2Ejv_C-oLMn4yXEmsH

 

  1. Meditație prin afirmații
  • Playlist

https://youtube.com/playlist?list=PLp_AweFWUPv74fbYbdj3yrNkOJP1TvEeB

  • Afirmații pentru prosperitate și abundență

https://www.youtube.com/watch?v=DklNxNoSW60

Cu iubire,
Mihai Checheriță

Vrei să descoperi mai multe informații? Te invit să descarci manualul de meditație Vibrații Înalte pe care îl ofer gratuit.

Apasă pe butonul roșu “Ma abonez” și lasă-mi datele de contact ca să-ți trimit un cadou: manualul de meditație în format electronic. Acesta este transmis prin email. În primul mesaj se confirmă abonamentul gratuit, materialul îl regăsești în mailul numărul doi. Este posibil să fie la spam/promoții.

Ma abonez

Vrei să aprofundezi teoria?

În 30 de zile trăiești pacea cu ajutorul cursului complet de meditație

Accesează următoarea adresă pentru mai multe detalii:

Curs de meditație pentru pace și împlinirea intențiilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *